Stručná moudra milujeme, protože nám snadno utkví v paměti. Navíc bývají obecná a obvykle se dají vztáhnout na 1000 různých situací, takže si z nich každý „něco“ vezme. Třeba vás inspiruje i následujících 20 pouček z oblasti marketingu.
- Marketing není (jen) reklama, ale všechno, co děláte pro úspěch svého podnikání.
- Pokud se snažíte oslovit všechny, neoslovíte nikoho.
- Získat nové zákazníky je dražší než si udržet ty stávající. Hýčkejte si je.
- Lidé si nekupují jen produkt, ale také emoce, které v nich vyvolává.
- Trávíte rádi čas s člověkem, který mluví pořád o sobě? Pak se tak nechovejte ani ke svým zákazníkům.
- Brand představuje všechno, co si o vás lidé myslí a s čím vás spojují.
- Konkurenci nezkoumáme proto, abychom ji slepě napodobovali, ale abychom se od ní odlišili.
- Dobrá cena je taková, kdy se klient cuká, ale stejně u vás nakoupí.
- Spolehlivost a osobní přístup nejsou konkurenční výhody, ale nutností.
- Cílem marketingu není vnucovat lidem to, co nechtějí, ale naplňovat jejich přání a potřeby.
- Účelem podnikání není získat sympatizanty, ale spokojené zákazníky.
- Marketing se rychle vyvíjí – nikdo nemůže být expert na všechny jeho oblasti.
- Získat nového zákazníka a nepečovat o něho je jako zasadit rostlinu a nezalévat ji.
- Marketing neslouží jen k přilákání cílových zákazníků, ale také k odrazení těch „nevhodných“.
- Milujeme dobré příběhy – proto je lovebrandy vyprávějí svým zákazníkům.
- Neprodávejte nic, co byste si sami nekoupili. Nesdílejte žádný obsah, který by vás samotné neoslovil. Zákazníci jsou lidé jako vy.
- Kdykoli dáte zákazníkovi něco hodnotného zdarma, tím spíš u vás nakoupí.
- Ani ten nejlepší produkt se neobejde bez marketingu. Špatný produkt ale nezachrání ani ten nejlepší marketing.
- Bez definované cílovky a strategie utopíte spoustu peněz v nahodilých marketingových aktivitách.
- Některé kampaně mohou být krátkodobě úspěšné, ale jen budování brandu přináší trvalé ovoce.