Kolem e-mailingu panuje spoustu polopravd a omylů. Některé se týkají e-mailu jako takového, jiné souvisí s jeho používáním. V tomto článku se podíváme na čtyři běžně rozšířené mýty.
1. E-mailing = spamování
Máte pocit, že e-mail marketing zákazníky akorát tak obtěžuje? Může. Ale právě v tom se liší spamování a poctivý e-mail marketing. To, že některé (dokonce renomované) společnosti bombardují své zákazníky prodejními maily, neznamená, že se k nim musíte připojit.
Dobrý e-mail marketing informuje, baví a vzdělává. Zákazníci v něm vidí přidanou hodnotu. Cítí, že s nimi skutečně komunikujete a že je vnímáte jako lidské bytosti, a ne jako pouhé „generátory příjmů“.
2. Každé odhlášení z odběru ukazuje na špatný e-mailing
Žádný e-mailing se neobejde bez kvalitní databáze. Slovíčko „kvalitní“ používám zcela záměrně. Ani s tou největší databází totiž nemáte vyhráno. Vy přece chcete, aby vaše maily lidé četli. Jinými slovy, není kontakt jako kontakt.
Když se tedy někdo odhlásí z vaší databáze, nepanikařte (pokud se vám nečekaně neodhlásí stovky příjemců). Jedná se o nezbytnou součást e-mail marketingu. Díky tomu zůstane vaše databáze aktuální, a tím pádem i kvalitní.
Pamatujte, že každý odběratel vás stojí peníze. Proč utrácet za ty, kteří o vás nemají zájem? Spíše buďte rádi, že se odhlásili přirozenou cestou a neoznačili váš mail jako spam.
Mimochodem, doporučuji nenechávat to jen na příjemcích. Pravidelná očista vaší databázi jenom prospěje.
3. Existuje jeden „nejlepší“ termín rozesílky
Schválně se zkuste Googlu zeptat, který den je pro zasílání mailů nejlepší. Najdete výsledky průzkumů různých společností. Obvykle se v nich jako nejvhodnější dny uvádí úterý, středa nebo čtvrtek. Znamená to, že byste se měli tomuto trendu přizpůsobit i vy?
Zkusit to můžete, ale stejně nakonec zjistíte, že každý člověk má jiné preference. Nemá cenu upínat se na statistiky. Raději zkoumejte chování svých odběratelů a zjistěte, co na ně platí.
4. E-mail je mrtvý
Ne, ne a ještě jednou ne! E-mail sice spatřil světlo světa už v minulém století, ale průzkumy dlouhodobě ukazují, že počet uživatelů neustále roste. A co víc, používají lidé všech věkových kategorií – od teenagerů po seniory.
Podle nedávné statistiky každý dolar investovaný do e-mail marketingu vygeneruje v průměru zisk 36 dolarů. Žádný jiný marketingový kanál se takovou návratností (ROI) pochlubit nemůže.
E-mailing vám navíc umožní personalizaci, a představuje tak efektivní nástroj pro budování vztahů se zákazníky. Záleží jen na vás, jestli využijete jeho ohromný potenciál.