Říká se, že sedmička je šťastné číslo. A to platí tak trochu i v marketingu. Existuje totiž tzv. pravidlo 7, které říká, že zákazník musí přijít do kontaktu s vaší značkou zhruba sedmkrát, než se o vás začne skutečně zajímat a případně se rozhoupe k nákupu.
Tento princip se používá už od 30. let minulého století, kdy s ním poprvé přišla filmová studia. Ta došla k závěru, že diváci potřebují v průměru sedmkrát vidět jejich reklamu, než se konečně odhodlají k návštěvě kina. Dnes se pravidlo 7 používá prakticky po celém světě.
Pravidlo 7 nemusíme brát doslova. Obecně platí, že čím častěji přijde zákazník s vaší značkou do styku, tím spíše si ji zapamatuje a tím se zvyšuje pravděpodobnost, že získáte jeho důvěru.
Pokud se vám podaří zprostředkovat zákazníkovi 7 zapamatovatelných zážitků s vaší značkou a zacílíte na ty „správné“ lidi, pak ho pravděpodobně zaujmete.
V praxi to například znamená využít několik marketingových kanálů najednou.