Marketing Reklama

Jak rozjet online marketing ve velkém? Jeden člověk na to nestačí

Máte jasno. Váš online marketing potřebuje pořádný upgrade, jinak vás konkurence roznese na kopytech. Jenže je tady malý háček… nevíte, kde začít. A pouštět se do boje bez válečné strategie by znamenalo utrpět těžké ztráty.

„Jaké marketingové zbraně použít? A jak s nimi zacházet?“ ptáte se. Rozhodnete se najmout si profíka. Ideálně takového, který toho umí co nejvíce. Markeťáka-univerzála, který dokáže vytvořit webovky, spravovat SEO, napsat dobré copy a řídit e-mailové i PPC kampaně.

Našli jste se v předchozím odstavci? Pak prosím čtěte dál.

Šetření se vám prodraží

Pokud o pořádném šlápnutí do online marketingu teprve uvažujete, nenajímejte ani nezaměstnávejte jednoho člověka na všechno. Zpětně totiž můžete zaplakat.

Spousta majitelů firem a podnikatelů šetří, kde se dá. Ale právě zde platí: „Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci“. Pokud to s online marketingem myslíte vážně, nehledejte nejlevnější řešení. Tím jen ztratíte čas i peníze.

Marketing je natolik široký obor, že žádný smrtelník nedokáže držet krok se všemi jeho trendy.

Jasně, každý ostřílený markeťák má celkový přehled, díky kterému dokáže řídit marketing celé firmy. Nicméně i on se specializuje na určité oblasti. Pokud vidí, že pouze jeho know-how a zkušenosti nestačí, přizve ke spolupráci dalšího odborníka. Podobně jako dirigent řídí orchestr, on vede tým odborníků a ručí za celý projekt.

Marketingový specialista zkrátka není Superman ani Brouk Pytlík. A pokud tvrdí opak, spolupráci s ním si pořádně rozmyslete.

Marketing není výdaj, ale investice

Ještě než se pustíte do jakékoli spolupráce, zapřemýšlejte nad svými dlouhodobými cíli. Vnímáte online marketing jenom jako nutné zlo a okrajový doplněk vašeho byznysu? Pak s ním raději ani nezačínejte.

Někteří podnikatelé jsou nedočkaví a od jakékoli marketingové kampaně očekávají okamžité výsledky. Když se nedostaví… škrt! Žádné další výdaje za marketing.

Marketing není pouhý výdaj, ale dlouhodobá investice. Když nefunguje podle (realistického) plánu, neptejte se, jestli ho máte nadále dělat, ale jak. Málokdo si s tím však poradí sám.

A právě proto potřebujete odborníky, kteří zkontrolují stav vašeho marketingu a navrhnou vhodnou léčbu. Ostřílený markeťák vytyčí jasné cíle a zvolí účinné prostředky k jejich dosažení.

Například vytvoří obsahovou strategii a k její realizaci si přizve třeba e-mail markeťáka, copíka a SEO specialistu. Na vás je s nimi aktivně spolupracovat, ptát se, diskutovat, ale přitom důvěřovat jejich odbornosti. Když ve společném marketingovém úsilí nepolevíte, dříve či později sklidíte ovoce.

Přejít nahoru
Tomáš Zálešák
MENU